Berpuasa pertama kali di Sabah

Puasa kali ini adalah puasa kali pertama saya di Sabah. Di sini yang paling ketara tentang suasana puasa adalah waktu berbuka dan waktu Imsak. Di sini memang berbuka awal. Hari pertama saya berbuka puasa ialah pada jam 6.24 petang . Bayangkan masa kat semenanjung jam 6.24 petang ni kira ramai lagi masih main bola di padang. Tapi di sini kita akan rasa sedikit terburu-buru sebelah petang kerana waktu kerja harian habis macam biasa,waktu berbuka puasa pula awal.

Jika balik baru nak masak buat persiapan berbuka memang tak sempat. Yang paling senang beli je. Ramai warga Kota Kinabalu ni berbuka dalam kereta sebab tak sempat sampai di rumah waktu berbuka dah sampai. Di sini jalan jam agak teruk di sebelah petang kerana tidak banyak jalan alternatif untuk ke sesuatu destinasi.

Walaubagaimanapun saya rasa berpuasa di mana-mana pun sama jer. Cuma puasa kali ini saya terasa agak kurang seronok sebab selalu berbuka sorang jer. Lepas ni munkin saya akan berbuka di surau, boleh sertai berbuka beramai-ramai.

SELAMAT BERPUASA !


1 Comment »

  1. 1
    diamond Says:

    emmm xpe la pengalaman bukan boleh dibeli…ada juga pengalaman yg berbeza dgn org yg x pernah ke sabah..


RSS Feed for this entry

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: