Masa Kursus Orientasi Di Sabah

Sebenarnya kursus ni dah lama, iaitu pada 11 Mac 2008 hingga 16 Mac 2003. Sebelum ni saya dah ada masukkan gambar ni kat dalam halaman blog saya yang lain. Nak cerita sikit pasal kursus ni. Oleh kerana di Sabah ni mempunyai banyak etnik dan pelbagai budaya, oleh itu kursus ini diadakan untuk mendedahkan para peserta dari semenanjung serta Sarawak tentang maklumat-maklumat yang patut diketahui tentang Negeri Sabah ini. Ia berkaitan dengan sistem pentadbiran negeri, budaya masyarakat setempat dan bahasa negeri Sabah .

Sepanjang kursus ni memang banyak maklumat saya perolehi seperti perkataan-perkataan yang tidak patut disebut kerana boleh membawa maksud yang tidak baik. Perserta pula terdiri dari pelbagai jabatan serta pelbagai pangkat. Ini dapat membuatkan kami berkenalan di antara satu sama lain dan masih berhubung sehingga kini.

Banyak kenangan yang saya dapat sepanjang kursus tersebut. Jika diberi peluang pasti saya sertai lagi. Tetapi diberi hanya sekali bagi mereka yang baru berkhidmat di Sabah ni.

Ok lah.. saya sertakan sedikit gambar semasa kursus tersebut.

Mencuba tarian budaya

Bersedia untuk bersukan

Gotong royong

Mencuba tarian budaya

Gotong royong

Makan semasa gotong royong

Dr. Kamarudin

Untuk sukaneka

Sahara

Muzik tempatan

Majlis penutup

Keluarga angkat

Leave a Reply

