Pameran TLDM

Hari sabtu yang lepas 26/04/2008 ada pameran TLDM di Pelabuhan Lama Kota Kinabalu. Saya ada pergi kat situ dari jam 9.00 pagi sampai 2.00 ptg. Di pameran tu ada dua buah kapal perang besar dan 4 buah kapal perang kecil serta 3 buah buat boat tempur. Itu la bilangan yang saya nampak tapi bilangan sebenar tak tahu la berapa. Masa tu kita boleh masuk ke semua kapal perang yang ada kat situ. Saya dimaklumkan kapal-kapal tu baru je siap yang dibuat oleh syarikat Malaysia sendiri. Kira buatan Malaysia la. Pameran tu kira sempena penyerahan kapal kepada TLDM di Sabah. Saya masuk dalam kapal-kapal tu memang luas dan lengkap dengan kemudahan seperti di rumah. Tapi rasa macam berada dalam kilang sebab lantai , dinding dan bumbung semua besi. Sempat juga berada kat tempat Kapten. Semua dilengkapi dengan sistem komputer yang canggih. Kalau bayar RM2 kita boleh naik boat tempur yang laju ronda-ronda kawasan tu. Tapi saya tak naik sebab pergi sorang jer. Tak seronok sangat la. Sebelah petang ada pertunjukan helikopter buat pertunjukan udara. Memang best la sebab boleh tengok dengan dekat. Masa tu saya kat bumbung kapal yang besar. Dasyat sungguh aksi-aksi helkopter tu buat pertunjukan sampai rasa jantung berdebar. Dah la buat aksi yang perpusing-pusing, dekat pulak tu… risau takut tersasar kena kiter jer……

Tapi malang dan terkilan juga la hari tu sebab kamera tertinggal kat opis. Tak ada kenangan untuk dikongsi…. Cuma kenangan untuk diri sendiri jer laa sebagai pengalaman yang kira best juga lah…

1 Comment »

  1. 1
    me Says:

    x jatuhnya helikopter tu kat kepala awk..hihiihi..
    tp kalau ada gmbar mesti best skit..


RSS Feed for this entry

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: