Bergelap Tiada Elektrik

Dalam jam 8 malam saya masih lagi berada di pejabat, tetiba elektrik padam, apa lagi .. gelap gelita la .. meraba-raba mencari untuk tutup suis plug dan lampu dan kunci pintu. Seram juga rasanya berada sorang kat opis dalam keadaan gelap gelita. Lepas tu terus balik rumah. Kat rumah pun masih bergelap, dah la lilin pun tak ada, nasib baik ada lampu picit yang dibeli bulan lepas. Apa lagi, dah gelap nak buat apa… lepas tu saya keluar kat area rumah,.. ramai sedang berdiri ditepi-tepi jalan. Sempat berborak dengan pakcik yang lepak kat situ. Diaorang keluar sebab panas berada dalam rumah… Oleh kerana mata mengantuk saya terus je balik dan terus baring…. Dalam bilik sorang aje senang la mata pun lelap… Dalam jam 3 pagi saya tersedar sebab nyamuk banyak bermain di telinga… Saya pun bangun buka lampu baru lah kurang sikit.. nasib baik dah ada elektrik… sambung tidur lena sampai pagi…

3 Comments »

  1. 1
    Haslinda Says:

    Kesiannyer gelap sorang2…
    Nasib baik takde hantu makan.
    Moral of the story..simpan la lilin sebelum blackout.
    Penting tu…

  2. 2
    me Says:

    ala bukan selalu xde elektrik pun kan..hihihi..lagipun sesekali merasa kehidupan org dulu2 pun ok gak…rasa kene gigit nyamuk..rasa hidup tanpa kipas…

  3. 3
    mimie Says:

    a’laaaa apa salah nyer dok bergelap sekali sekala…..teringat zaman mak ayah kita dulu kannnnn


RSS Feed for this entry

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: